User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 
Az ETCC azaz a FIA European Touring CarCup 2005-ben indította első versenyét az AutodromoVallelunga "PieroTaruffi" nevű pályán. 
A 2017-ben hat versenyhétvégén lesz lehetőségük minél több pontot gyűjteni a csapatoknak és pilótáknak. 
 
Április 28-30 Monza, Olaszország
Május 12-14 Hungaroring, Magyarország
Május 25-27 Nürburgring - Nordschleife, Németország
Június 23-25 Vila Real, Spanyolország
Szeptember 15-17 Zolder, Belgium
Október 6-8 Most, Csehország
 

 

Magyar tehetségnek ebben a sportágban is szurkolhatunk – Nagy Norbi a múlt évben tért vissza a mezőnybe ismét egy seatleon volánja 
mögött.  Az évad végén gratulálhattunk is Norbinak az összetett 3. helyezéséért. 
 
 
Feltettem pár kérdést Norbinak a múltjával, a jelenével és a jövőjével kapcsolatban :) 

Mikor kezdted el a versenyzést? Kinek köszönheted, hogy elindított ezen a pályán?
2004-ben a gokartozást, majd 2008-ban indultam el az első autóversenyemen, aminek nyilván édesapám az egyik fő megvalósítója, illetve Gáspár István szakágvezető aki engedte, hogy 13 évesen induljak! 
 


Mi vagy ki volt a legnagyobb motiváció a karrieredben?
Folyamatosan csak pici célokat tűzök ki magam elé, egyre lépdelve felelé a létrán, de talán azt mondanám fő motivációnak, hogy azt szeretném, hogy az autósportal tudjak foglalkozni életem végéig, amig lehet addig nemzetközi versenyzéssel, minél jobb eredményekkel! 

 

 
Hétköznapjaiban is tudsz valamilyen formában autókkal foglalkozni?
A tanulmányaim során egyenlőre nem, igaz majd a szakdolgozatom egy autós téma lesz, viszont egy élményautóztatással foglalkozó vállalkozásnál dolgozom főinstruktorként, ahol nap mint nap tanítom, illetve viszem is az ügyfeleket, különböző sportautókkal! 
 
 
A múlt évedet pár mondatban összegeznéd nekem?
Visszatértem a Zengő Motorsporthoz, illetve az ETCC-hez is, ismét egy seatleon volánja mögött, 6 versenyhétvégén vagyunk túl, aminek a végén a bajnoki harmadik helyezést értem el, én az első ötbe terveztem magam, így mondhatom, hogy nagyon elégedett vagyok az évemmel! 
Milyen érzés volt újra az ETCC mezőnyében versenyezni?
Meglepődtem, hogy mennyien nagy örömmel fogadtak, és emlékeztek rám, nagyon jó volt visszatérni, egy nagy családnak tartom az ETCC-t !
Múlt évben melyik versenyhétvége volt a legemlékezetesebb számodra?                                
Két versenyhétvége van holtversenyben nálam, az egyik a norsdchleife, már csak a pálya miatt is, a másik pedig a vilareal-i portugál forduló, ahol utcai pályán zajlott a verseny, és az első futamban az utolsó körig vezetni tudtam a mezőnyt, majd sajnos ki kellett álljak defekt miatt, de még így is egy jó emlékként maradt meg bennem, főleg életem első ETCC polepozíciója miatt!

Idén hogyan tovább? Mik a terveid erre az évadra? 
Szeretnék maradni az ETCC-ben, és fentebb lépni az év végi dobogón!
Hogyan készülsz?Szimulátoros vagy gokartos edzéseket részesíted előnyben?
Ugyan úgy, mint eddig, erőnléti edzések, szimulátorozás, és amint lehet, tesztelni is szeretnék menni! 
Úgy gondolom, hogy a gokart az a legjobb edzés, a szimulátor pedig arra jó, hogy egy-egy ismeretlen pályát be
tudjak gyakorolni a versenyhétvége előtt. 
Lesz az idei évre változás a csapatban? 
Erről csak később tudok beszélni! :) 
Melyik versenyhétvégét várod a legjobban? Melyik a kedvenc pályád?
A Nürburgringnordschleife-t!! Egy legendás pálya, ahol megtiszteltetés minden méter! Ez egyben a kedvenc pályám is. 
Nordschleife-hoz köthető legemlékezetesebb élményed? Mikor és mivel mentél legelőször ezene a pályán? 
Utcai autóval mentem rajta először, egy Volkswagen Scirocco-val készültem fel erre a kivételes pályára, és a tavalyi etcc futam volt az első versenyem ezen a pályán, remélem még sokat fogok rajta körözni! Talán a legemlékezetesebb az volt, amikor az egyik szabadedzésen félig felszáradt pályán mentünk, és olyan köridőt sikerült futnom a seattal, amivel WTCC-s autókat is magam mögé utasítottam.
Pár versenyhétvégén a WTCC betétfutamaként vesztek részt… Ilyenkor van időd Nagy Danival és Ficza Fecóval kiértékelni az adott napot?

Persze, nagyon sok időt töltünk ilyenkor együtt, szinte mintha ugyan abban a sorozatban versenyeznénk, amit lehet megbeszélünk, akár napközben, akár a nap végén, például a szálláson. 
Tudom, hogy már régről Danival és Fecóval is jó a viszonyod. Tudtok együtt készülni?
Az erőnléti edzések külön zajlanak, szimulátorozni viszont szoktunk együtt, hasznosak tudnak lenni egymás észrevételei. Legtöbbször egy sima baráti beszélgetős este, versenyekhez közeledve viszont egyre komolyabb a hangulat, próbáljuk kitalálni, hogy élőben milyen beállítás, ideális ív, stb lenne a legmegfelelőbb.

 

 

Egymás legfőbb kritikusai is vagytok?
Igen, az összedolgozás része, hiszen csak akkor lehet fejlődni, ha kijavítjuk a hibáinkat, amit néha nem csak mi veszünk észre!

Még friss élményként él benned a Szilveszter rally… ott navigátoroddal SzilassyArnoldal  az abszolút 14. helyen zártatok. Milyen érzés volt újra rallyzni?  Melyik szakágban - rallyban vagy turaautóban érzed magad jobbnak? Melyik áll hozzád közelebb?

 

 

 

Természetesen túraautóban, a rally az egyenlőre egy mellékes dolog, ennek ellenére nagyon élveztem, és szeretnék is még indulni, akár más rally-n is, nem csak a szilveszteren!

További sok sikert kívánunk a következő szezonban! :) 
 

 



 

 

Az oldal célja:

Oldalunk célja, hogy a lehető legtöbb sportág európai szintű eseményéről hírt adjunk. Válogatott sportolóink oly sok helyen képviselik hazánkat mégis oly kevesen szurkolunk sikereikért. Ezen is szeretnénk változtatni. 

Partnereink:

teslafanclub logo alugo ujfavicon2 sello logo
sofascore icon traff attetsz 250 ikon kek mlf logo

 

 

 

Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.

Web Analytics