Hosszú nyári szünet után izgalmas folytatás az ETCC-ben

 
Hosszú hosszú nyáriszünetem vagyunk túl, persze nem csak mi hanem az autó verseny világában  a csapatok is. Az elmúlt hétvége során az Európa Túraautó bajnokság mezőnye Zolder-ben a Belga pályán folytatta a szezont, ami az utolsó versenyhétvége előtti verseny volt. 
 A Zengő csapatnál nagy volt az izgalom, mert Nagy Norbi autójából - egy csont üres kasztniból - röpke két nap alatt varázsoltak működő versenygépet. Szerencsére a csapat szerelői most is profi munkát végeztek, így Norbi az időmérőn megszerezte a pole pozíciót. 
 
 „El sem hiszem, hogy összejött az első hely. Éreztem az első teszten, hogy tudok jót menni.”
 
A fiatal magyar tehetséget végül az első versenyen a harmadik helyen intették le. Norbi lefulladt a rajtnál így jelentős másodperceket vesztett és ezzel a Hondák átlépték őt. 
Kisebb szünet után következett második futam, ahol NRG a negyedi helyen ért célba. Szintén problémája akadt az indulással - aki nézte a futamot láthatta, hogy a két Honda szintén játszi könnyedséggel lépett át a mezőnyön, azonban csak Peter Rikli ért Norbi előtt célba. 
 
 „Túl vagyok ezen a kaotikus, második futamon is. A rajtnál még mindig befulladt az autóm és a SEAT mérnökei sem tudták az okát. 2,5 hetünk van rá, hogy megtaláljuk a hibát.”

György Anettnek az elsődleges célja az volt, hogy ezen a versenyhétvégén is pontokat szerezzen. Az első versenyen a hetedik helyen intették le ami értékes pontokat jelentett számára. A második futamon az első sorból indult, egy jó rajt után végül rossz íven vette a kanyart így nem tudta megtartani pozícióját. 
 
„Véget ért a Zolder-i versenyhétvége. A kitűzött célokat elértük, mind a két versenyen szereztünk pontokat, a második futamon az első sorból rajtoltam. A rajtom nagyon jól sikerült, viszont az egyes kanyarba a külsőívre szorultam, így többen elmentek mellettem. Az egész futam során tudtam tartani a lépést a többiekkel, aminek nagyon örültem, mert a hungaroring óta nem volt ilyenre példa. A második futamot nagyon élveztem. Köszönöm szépen a szerelő srácoknak az egész hétvégi munkájukat, hiszen nagyon jó setup-ot állítottak az autómra és ennek is köszönhető, hogy ilyen jó tudtam menni.” – mondta Anett a hétvége zárásaként. 

Izgalmas szezonzáró versenyhétvége elé nézünk, hiszen a zolderi hétvége után hármas holtverseny alakult ki a dobogó második fokán (STEFANOVSKI Igor, SCHREIBER Christjohannes, Nagy Norbert). Következő és egyben utolsó verseny Október 6-8, Most. 
 
1. verseny eredménye
CHRISTJOHANNES SCHREIBER
PETER RIKLI
NORBERT NAGY

2. verseny eredménye
IGOR STEFANOVSKI
PETER RIKLI
PETR FULIN
NORBERT NAGY

Egy versenyzőt még nem említettem, a nagy kérdés, hogy – Hová lett Szabó Zsolt? :)  Míg az ETCC mezőnye a nyári szünetet töltötte addig a világbajnoki sorozat Argentínában rótta a köröket, ahol Szabó Zsolt is lehetőséget kapott Aurélien Panis helyén.

 „Számomra ez a hétvége a tanulásról szólt és hogy minél hamarabb felvegyem a Világbajnokság ritmusát.”
 
Zengő Motorsport ezáltal újra elmondhatja magáról, hogy ismét két magyar versenyzővel indulhat a WTCC-ben. A feltörekvő magyar tehetség kiválóan mutatkozott be, így további esélyt kapott a következő verseny hétvégére is ami Kínában lesz. Nagy Gratuláció Zsoltinak. 
 
Túl vagyok életem első WTCC-s hétvégéjén. Az első futamon az volt a terv, hogy elengedek mindenkit a rajtnál és utána minél gyorsabban próbálom felvenni velük a lépést. Ennek az volt a célja, hogy lássam, hogy a WTCC-s autóval mit lehet megcsinálni. Igazából az első versenyen tartottam Danival a tempót és követtem egészen a verseny végéig. A második versenyen már több erőt kaptam a Hondától és engedélyezve volt, hogy nagyobb teljesítményt használjak az egész verseny folyamán. Ez látszott is, hiszen sikerült megfutnom a leggyorsabb kört a hétvégén a Zengő Motorsport csapatán belül. Tehát gyorsabb voltam mint Nagy Dani kvalifikációs ideje. Aminek örülök. Végül is elégedett vagyok, jó köridőt sikerült futnom, várom a folytatást és örülök, hogy itt lehetek.” - nyilatkozott Zsolti szles mosollyal a közösségi oldalán.